Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Studie řízení neziskové organizace v resortu školství
Vaňorek, Tomáš ; Mgr.Marek Viskot (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout optimalizaci činností managementu neziskové or-ganizace v resortu školství pro efektivní průběh činností a rozhodování managementu. Teoretické poznatky o této studii jsou porovnány s konkrétně zkoumanou státní organizací – Mateřská škola, Brno, Elišky Krásnohorské 15. S využitím interních materiálů, školského zákona a vyhlášek, knih zabývajících se ekonomikou a managementem organizací, je provedena analýza současné situace hospodaření. Následně jsou formulovány návrhy řešení k optimalizaci činností managementu neziskové organizace.
Asistent pedagoga na ZŠ u dětí se specifickými poruchami učení
Peková, Aneta ; Cintlová, Jitka (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První, teoretická část práce se dělí na tři kapitoly, ve kterých jsou popsány specifické poruchy učení, vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a poslední část se zabývá činností asistenta pedagoga. Druhá část je prakticky zaměřena a jejím hlavním je zjistit, zda je pro žáky třetí třídy základní školy, přínosná práce asistenta pedagoga a zda se jeho práce projeví na kvalitě školní práce žáků a jejich výsledcích. Cíl práce byl zjišťován dlouhodobým strukturovaným pozorováním, které bylo zpracováno jako případová studie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výběrové řízení na post ředitele školy z pohledu českého učitele a zřizovatele
Jaroš, David ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá konkurzním řízením na funkci ředitele školy v České republice. Je rozdělena na část teoretickou a část výzkumnou, přičemž teoretická část práce je primárně zaměřena na funkci ředitele a jeho kompetence a na právní předpisy týkající se konkurzního řízení v ČR. Závěrem teoretické části je připojena analýza, jak fungují konkurzy na ředitele na Slovensku. Ve výzkumné části práce jsou prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovány názory dvou stran (strany zřizovatelů škol a strany učitelů), a to jednak na proces konkurzního řízení jako takového, jednak na novelizace školského zákona. Cílem práce je zjistit, jak vnímají tyto zainteresované strany proces konkurzního řízení, zda jsou jejich názory na danou problematiku shodné či rozdílné. Závěry vycházející jak z analýzy dostupné literatury, tak z výzkumného šetření mohou být využity pro zkvalitnění procesu konkurzních řízení v ČR. Práce vychází z odborné literatury uvedené v závěru a z dotazníkového šetření provedeného mezi 115 učiteli a mezi 13 zřizovateli škol. KLÍČOVÁ SLOVA Získávání a výběr zaměstnanců, ředitel školy, kompetence ředitele, konkurzní řízení, zřizovatel školy, školský zákon
Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy
Oplová, Jaroslava ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: Právní analýza procesu přijímání dětí do mateřské školy AUTOR: Jaroslava Oplová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Práce se zabývá jednotlivými úkony v procesu přijímání dětí do mateřských škol, který vychází především z ustanovení školského zákona a správního řádu. Právní úprava konání správního orgánu obsažená ve správním řádu je racionální, avšak velmi rozsáhlá. Pro dodržení zákonitosti v průběhu celého správního řízení, je nutná znalost dalších souvisejících právních předpisů. Do rozhodovacího procesu významně zasahují kritéria pro přijetí, podle kterých se stanovuje pořadí žadatelů. Po přijetí zákona č. 49/2009 Sb., kterým se měnil zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, došlo k rozporům v právních ustanoveních školského zákona v oblasti rozhodování, týkající se i předškolního vzdělávání, neboť rozhodnutí k přijímání do MŠ bylo vyloučeno z působnosti správního řádu. Nebyla ani splněna očekávání v zapracování pravidel pro přijímání k předškolnímu vzdělávání do školského zákona. Zákonem č. 472/2011 Sb., kterým se mění zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění...
Bezpečnost práce a zacházení s chemikáliemi ve středoškolské laboratoři
Souček, Vlastimil ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Legislativa týkající se bezpečnosti práce ve středoškolské laboratoři se v ČR neustále mění, přičemž se tyto změny nedostávají ke středoškolským pedagogům. Tito pedagogové ani mnohdy nemusí vědět odkud které nařízení pochází což činí orientaci v nově vydávaných zákonech, vyhláškách a nařízeních vlády ještě těžší. Tato práce předkládá zákony, které se dotýkají problematiky středoškolských chemických laboratoří, vykládá je a kombinuje do přehledných informací o tom, co je zákony vyžadováno. Aby tato informace okamžitě nezastarala, je připojen k práci základ internetových stránek, které budou umístěny na webu www.studiumchemie.cz a které budou autorem práce aktualizovány. Tím budou mít pedagogové možnost snadno vyhledat znění relevantních zákonů a i jejich faktický důsledek. Dále práce shrnuje zásady první pomoci v chemické laboratoři, zejména při expozici nebezpečnými chemikáliemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv novely školského zákona na práci ředitelů škol
Poláková, Marie ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá úlohou ředitele školy, jeho funkcemi a pracovními povinnostmi. Rozebírá konkursní řízení a postoje zřizovatelů k těmto konkursním řízením. Zjišťuje, zda změna školského zákona v jeho novele č. 472/2011 Sb., v § 166, ovlivnila práci ředitelů škol, jakým způsobem a v jakých oblastech. Zabývá se postoji a názory ředitelů na změnu zákona, zda novela školského zákona je z jejich pohledu optimálním řešením. Přináší závěry z výzkumného šetření realizovaného v náhodně vybrané skupině ředitelů mateřských a základních škol jako prvotní reakce po uplatnění změn vyplývajících z novely školského zákona. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mateřská škola jako veřejná služba
Havelková, Martina ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Práce je zamena na problematiku interpretace pojmu veejná služba v oblasti edškolního vzdlávání. Základním cílem této práce je zjistit, jak si službu mateské školy vysvtlují rodie, kteí ji využívají - zda jsou jejich pedstavy v souladu s potebami dtí a do jaké míry si uvdomují spoleenské poslání mateské školy. Práce se snaží poukázat na nutnost zmny tradiního chápání vzdlání, které se ocitlo v tržním prostedí, a vyzdvihuje pozitivní pínosy marketingového ízení školy. Práce se dále zamuje na efektivní komunikaci školy jako na prostedek, kterým lze dosáhnout naplnní základního poslání školy. Klíová slova mateská škola, veejná služba, pedškolní vzdlávání, školský zákon, výchovné cíle, rodie, komunikace, marketing
Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument
Kundrátová, Dominika ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra speciální pedagogiky BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Individuální vzdělávací plán jako autentický dokument Individual education plan as an authentic document Dominika Kundrátová Vedoucí práce: PaedDr. Jaroslava Zemková, PhD Studijní program: Speciální pedagogika Studijní obor: Speciální pedagogika Praha 2017 ABSTRAKT Práce se zabývá tvorbou, celkovým rozborem individuálního vzdělávacího plánu a jeho obsahem. Cílem mé práce bylo umět samostatně, podle novel a vyhlášek. napsat individuální plán pro konkrétní dítě. Jako hlavní cíl mé 3leté praxe ovšem bylo, připravit holčičku na běžnou základní školu. Jako přípravu jsem se řídila právě již zmiňovaným individuálním vzdělávacím plánem. Z počátku mi plány pomáhala sestavit holčičky psycholožka. Ta s ní ovšem také začínala, tudíž nám zvolené cíle byly nepřiměřené. Důležité je také zmínit, že se jedná o individuální plány připravované pro holčičku z mateřské školy. Mnou zvolený cíl hodnotím kladně, protože se Christianka dostala na běžnou základní školu. Co se týče plánu, tak po konzultaci s vedením školy a psycholožkou jsem konečný individuální plán zvládla. V práci jsou využity metody studie dokumentů, osobní zpracování, studium literatury, dokumentů, bibliografické citace, studium evaluační zprávy, rozhovory s rodiči, psycholožku,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.